Polska na EXPO


19-10-2021 14:43:28

- W Pawilonie Polski, który jest architektonicznym dziełem sztuki, ukazującym siłę polskiego designu i kreatywność Polaków, odwiedzający będą mogli poznać opowieść o sukcesach gospodarczych Polski, naszej kulturze i technologii, niezwykłej przyrodzie, a przede wszystkim o naszej kreatywności i przedsiębiorczości. To zwieńczenie 4-letnich przygotowań i wytężonej pracy kilkuset osób – wspaniałych zespołów koordynatorów projektu, twórców, architektów, inżynierów, artystów oraz licznych partnerów instytucjonalnych i komercyjnych, z którymi mieliśmy okazję współpracować – deklaruje Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Odłożona o rok, ze względu na pandemię, Wystawa Expo 2020 Dubaj (1.10.2021-31.03.2022), odbywa się pod hasłem „Connecting minds, Creating the future - Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na współdziałanie jako receptę na globalny kryzys spowodowany pandemią. Polska przedstawi kreatywność jako cechę narodową, będącą źródłem naszego sukcesu gospodarczego, naukowego, kulturalnego i społecznego. Stąd hasło „Poland. Creativity inspired by nature” umieszczone na drewnianej fasadzie pawilonu o powierzchni ponad 2 tys. m2.

Za koordynację udziału Polski w Wystawie odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu, nadzorowana przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przygotowała program gospodarczy, w którym weźmie udział blisko 2500 polskich firm. Zorganizuje też blisko 1000 różnego rodzaju wydarzeń. Najważniejszymi będą: Dzień Polski (7.11.2021) oraz Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6.12.2021) i Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze (23.02.2022), które – zdaniem prezesa PAiH, Krzysztofa Dryndy - mają szansę zapoczątkować nowy rozdział stosunków handlowych pomiędzy Polską a państwami kontynentu afrykańskiego i Zatoki Perskiej.

- Zaprezentujemy potencjał naszej gospodarki i jej największe osiągnięcia. W ramach ekspozycji multimedialnej, w strefie „Poland. Spirit of ingenuity”, zaprezentuje się blisko 200 podmiotów, reprezentujących sektory z największym potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu – zapowiada Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Specjalny program gospodarczy dla przedsiębiorców - we współpracy z ponad 40 instytucjami i resortami - przygotowała PAiH. - Będziemy wzmacniać nasz wizerunek oraz promować Polskę jako bezpieczny kierunek dla inwestorów. Wystawa to szansa na pozyskanie nowych inwestycji dla naszego kraju. W tym roku ich liczba i wartość będą rekordowe. Podczas sześciu miesięcy pokażemy też przede wszystkim potencjał eksportowy naszych przedsiębiorców i firm. Szczególną ich uwagę kierujemy w stronę nowych rynków na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Przez pół roku zaprezentujemy polskie sukcesy w sferach: gospodarczej, naukowej, kulturalnej i społecznej – zapewnia prezes Krzysztof Drynda.

Kluczowym celem obecności Polski jest promocja gospodarki i rodzimego biznesu, ale w Dubaju nie zabraknie też prezentacji walorów turystycznych oraz elementów kultury i sztuki.

Oprac. boj. (na podstawie materiałów PAiH)

Komentuje Waldemar Rukść

eNOT.pl - Portal Naczelnej Organizacji Technicznej | eNOT.pl