Teraz Polska znaczy jakość!


07-11-2017 19:41:27

Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego:

Polacy stawiają na jakość. To nią przede wszystkim kierują się podczas codziennych zakupów. Tak wynika z badania „Decyzje zakupowe Polaków”, które na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego we wrześniu tego roku przeprowadziła firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

Garść statystyk: kryterium jakości kieruje się 73% badanych. Dla 65% Polaków ważna jest także cena produktu, a dla blisko 40% kraj jego pochodzenia. Co ważne, niemal 9 na 10 z nas jest skłonnych zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości. W sytuacji, kiedy to właśnie jakość dla Polaków zaczęła odgrywać najważniejszą rolę w procesie zakupowym, oznaczanie tych najwartościowszych produktów staje się szczególnie ważne. Znak jakości umożliwia przecież konsumentom szybką identyfikację najlepszych produktów na sklepowych półkach. Takim drogowskazem dla Polaków od blisko 30 lat jest właśnie Godło „Teraz Polska”. Dla zdecydowanej większości Polaków Godło jest gwarancją wysokiej jakości. Polacy wiedzą, że wybierając produkty z tym biało-czerwonym znakiem, wybierają to, co najlepsze.

Jeszcze raz spójrzmy na statystyki. 8 na 10 konsumentów spotkało się na produktach z Godłem „Teraz Polska", zwłaszcza (ale nie tylko) na produktach spożywczych i budowlanych. Według 98% badanych Godło „Teraz Polska” wiąże się z polskim pochodzeniem produktu, a według ponad 96% z jego stabilną jakością. Dla 94% respondentów Godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu, a dla blisko 70% wiąże się z prestiżem.

W ciągu blisko 30 lat swojego istnienia Godło „Teraz Polska” stało się niezbędne, nie tylko Polakom codziennie stojącym przy sklepowych półkach, ale i producentom. Kapitał społecznego zaufania, jaki stoi za tym biało-czerwonym znakiem to ogromne zobowiązanie. Firma, która sięga po Godło, musi być najlepsza! A sięgnąć można, tylko biorąc udział w konkursie. To w nim wyłaniane są najlepsze produkty i usługi, wyróżniające się na naszym rynku pod względem jakościowym, technologicznym i użytkowym. Poddanie się ocenie ekspertów, a następnie Kapituły, jest jedyną drogą do Godła „Teraz Polska”.

Nie ma co kryć, że kryteria oceny zgłoszeń w konkursie są surowe. Należy jednak pamiętać, że Godło „Teraz Polska” w ciągu trzech ostatnich dekad stało się w oczach konsumentów gwarancją wysokiej i sprawdzonej jakości. Skoro więc Polacy mu ufają, wybierając podczas zakupów produkty, na których się ono znajduje, nierozsądne byłoby obniżenie progu wymagań. A im w latach 90. ub.w., gdy konkurs „Teraz Polska” startował, nie było w stanie sprostać nawet 50% polskich firm. Ale bez obaw! Dziś jest już zgoła inaczej. Rokrocznie obserwujemy coraz wyższy poziom zgłoszeń i coraz większą ich różnorodność. Tej różnorodności towarzyszy, zauważalny już od kilku lat, wzrost liczby firm, które oferują najnowocześniejsze rozwiązania w swoich branżach.

Rokrocznie 25 firm zyskuje prawo do posługiwania się Godłem „Teraz Polska”. Dotychczas nagrodziliśmy już ponad 600 polskich przedsiębiorców, a wielu z nich nabrało dzięki startowi w konkursie wiatru w żagle i wypłynęło na zagraniczne rynki.

W ciągu blisko 30-letniej historii swojego istnienia konkurs „Teraz Polska” stał się odzwierciedleniem tego, co dzieje się w krajowej gospodarce. Polskie przedsiębiorstwa stają się jej wizytówką na świecie. Są to marki coraz bardziej rozpoznawalne i coraz częściej bez problemu kojarzone z Polską. Wśród nich są firmy – laureaci konkursu „Teraz Polska”. W 1996 r. Godłem nagrodziliśmy firmę Fakro. Dziś jest to już marka globalna, wicelider rynku okien z 15%. udziałem w światowej sprzedaży! Kolejne rynki podbija URSUS – ubiegłoroczny laureat. Z roku na rok takich marek, firm oraz ich sukcesów będzie coraz więcej. A fundamentem ich sukcesu jest najwyższa jakość. Warto więc ją oznaczyć. Szczególnie symbolem, któremu zaufali Polacy.

Komentuje Waldemar Rukść

eNOT.pl - Portal Naczelnej Organizacji Technicznej | eNOT.pl